Kéksajtos ajvár

Megvallom, sosem volt a paprika a kedvencem. Mikor először kóstoltam az ajvárt (bolti) majdnem kiköptem. Az első találkozás a sült paprikával nem szegte kedvem, gondoltam a házi csak jobb lehet, és igazam is lett. Itt az én házi ajvárom egy kis csavarral.




Előkészítés ~10 perc, sütés ~30 perc 200 °C


Hozzávalók:

5-6 db nagyobb kápia paprika
1 ek. kókuszolaj
1 ek. olívaolaj
1 nagy csipet só

2 gerezd fokhagyma
1 kis fej lilahagyma
10 dkg kéksajt (amelyiket szeretjük, én márványsajtot használtam)






Mossuk meg a paprikákat, majd vágjuk őket félbe. A kókusz olajjal kenjük ki egy tepsit. Héjukkal lefelé tegyük a paprikákat a tepsibe. Sózzuk, borsozzuk őket ízlés szerint, majd locsoljuk meg az olívaolaj felével.


Előmelegített sütőben süssük 15 percet, majd fordítsuk meg és süssük további 15 percet a paprikákat. Akkor jó, ha egy kicsit "odakapott" a paprika.


Ha kész, vegyük ki a sütőből és takarjuk le alufóliával a tepsit. Ha kihűlt távolítsuk el a paprika szárát, magokat és húzzuk le a héját, hogy csak a húsa maradjon. Egy késes robotgépben, vagy botmixerrel pürésítsük össze a fokhagymával és lilahagymával.


Egy serpenyőben egy kevés olívaolajon kezdjük el olvasztani a sajtot, ...


... majd öntsük hozzá a paprikakrémet és forraljuk össze. Ha szükséges sózzuk, borsozzuk.

Jó étvágyat! :)








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések