Limeos fehércsokis sütés nélküli sajttorta

Mostanában sajttorta/cheesecake lázban égünk. Így körülbelül minden héten új variációval kell előállni. Most egy sütés nélküli villámgyorsan elkészíthető recepttel készültem, amiben a lime és a fehér csokoládé dominál.

Előkészítés 15 perc, hűtés 4-5 óra

Hozzávalók (18 cm tortaformához)

100 g teljes kiőrlésű vajas keksz
50 g olvasztott vaj

500 g félzsíros natúr krémsajt
150 g görög joghurt
300 g fehér csokoládé
50 ml tej vagy tejszín
1/2 vaníliarúd
1 lime reszelt héja
1/2 lime leve
10-20 g instant zselatin por vagy ennek megfelelő mennyiségű zselatin lap




Egy robotgép vagy sodrófa segítségével essünk neki a kekszeknek. Egyenletes szemcséjű morzsát kell kapnunk. Keverjük össze az olvasztott vajjal. Egy sütőpapírral bélelt csatos tortaformában oszlassuk el egyenletesen, ...


...majd egy kanál segítségével nyomkodjuk le. Végül egy hengeres pohár segítségével tömörítsük tovább a torta alapját.


A fehércsokit törjük össze, majd fél deci tejjel vagy tejszínnel gőz felett olvassuk meg /Mikróban is olvaszthatjuk, de akkor 10-15 másodpercenként vegyük ki és keverjük át. Körülbelül 1-1,5 perc alatt kész is van./

Adjuk hozzá az zselatin kivételével az összes további hozzávalót.


Dolgozzuk alaposan össze. Általában a félzsíros krémsajtok folyékonyabbak, mint a zsírosabb társaik, ezért szükség lehet egy kevés zselatinra, mert lehet a csoki nem képes összefogni teljesen a krémet. Én 10 gramm instant zselatin port kevertem a végén hozzá. Ettől laza szerkezetű, de szeletelhető állagú tortát kaptam. Ha keményebb krémet szeretnénk nyugodtan tegyünk bele akár 20 gramm zselatint is.


Öntsük a krémet a formába és egyenletesen oszlassuk el. Én hozzá is szoktam ütögetni a munkalaphoz, hogy jól letömörödjön a krém. A legvégén ribizlilével díszítettem.


Jó étvágyat! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések